Ignorán

Lo agüelo “Sebeta” se pensáe que habíe inventat la pólvora, cuan fa dos añs va escomensá a escriure aquí an esta paret y, com no teníe gramática, hu va fe escribín com parláe.
Eisa costúm, sense que dingú hu diguere, la vau seguí un mun de chen y aquí estém.
En lo que no me quede més remei, intento seguí la gramática castellana per dos raóns, la primera perque yo vach fe tots los estudis en castellá y me resulte més fásil y més cómodo y la segunda perque la gramática catalana es mol més modiarna, inventada per un cubano, Pompeyo, apenes fa sen añs y, perque per rabia cap a tot lo que fore español, va seguí més a les normes franseses.
Bueno a lo que anáem, avui llichín un treball de una filóloga me hay trovat aso:
La mayoría de los tratadistas de los siglos XVI y XVII abogaban por el famoso lema escribo como hablo y así configuraron sus obras dirigidas hacia este precepto.
Nebrija fue de los primeros en afirmar «que así tenemos descreuir como hablamos y hablar como escriuimos»“
Ya me dol perque ni en asó hay pogut sé original.
Ya hu diuen: sempre haurá ñagut algú que ha fet les coses abáns que tú.
Cachissssss.
FIN. (Pos sí, mira a Raynouard)